יום שבת, 3 בדצמבר 2011

ביגוד וציוד לאייקידו

ביגוד אייקידו
בגד האייקידו נקרא קֶייקוֹ גִי / דוֹגִי / אָייקִידוֹגִי. אפשר לקנות בגד שיוצר ספציפית לאייקידו, אך מתאמנים רבים משתמשים בהנאה גם בבגדי ג`ודו. אלו שמעדיפים בד דק יותר רוכשים בגדי קראטה.
רוב חליפות האימונים מתכווצות מאוד בכביסות הראשונות ולכן חשוב למדוד לפני הרכישה ולוודא שהבגד גדול משמעותית ושהשרוולים מגיעים עד אמצע כף היד. לאחר שתיים או שלוש כביסות בטמפרטורה גבוהה הבגד יתכווץ והשרוולים לא יעברו את פרק כף היד. מתאמנים רבים מעדיפים שהשרוולים יחשפו את פרק כף היד מפני שחלק ניכר מהאימון עוסק באחיזת חלקה התחתון של האמה או של פרק כף היד. שרוולי המכנסיים צריכים להיות גבוהים מקו הקרסוליים, ולכן בעת הרכישה לפני הכביסה יש לוודא ששרוולי המכנסיים מגיעים פחות או יותר עד לעקב. חשוב שהביגוד יהיה רחב ונוח ושיאפשר תנועה חופשית. באייקידו מתאמנים בביגוד לבן.


להזמנת ביגוד איכותי מיפן ומחו"ל:
מכנסי הקאמה
ההקאמה משמשת ברוב המקומות מתאמנים ומתאמנות בחגורה שחורה. קיימים דוג`ואים רבים אשר בהם נשים מתאמנות בהקאמה כבר מחגורה לבנה. יש לשאול את המורה אודות הנהוג בדוג`ו שלך. הצבעים המקובלים הם שחור וכחול כהה. שרוולי ההקאמה צריכים להגיע עד לאיזור שבין העקב לקרסול. לא גבוה מהעצם הבולטת בקרסול ולא נמוך מהעקב. בכל מקרה, יש לקצר את המכנסיים הלבנים שלושבים מתחת להקאמה, כך שהשרוולים לא יבלטו מתחת לשולי ההקאמה.
להזמנת הקאמה איכותית מיפן ומחו"ל:
כלי הנשק באייקידו עשויים לרוב מעץ אלון ומיוצרים על ידי יצרנים שמתמחים בתחום. מכיוון שכלי נשק הם לרוב רכישה של "פעם בחיים" כדאי להשקיע ולקנות כלי נשק איכותיים תוצרת יפן או תוצרת יצרן שמיצר בסטנדט יפני. העלות היא לא גבוהה מדי ומומלץ שלא לחסוך ולרכוש משהו מיצרן לא אמין ולגלות לאחר תקופת אימונים קצרה שצורת כלי הנשק התעוותה ושהאחיזה לא נוחה. כלי הנשק הם פגיון עץ (טנטו), חרב עץ (בוקן), מקל ארוך (ג`ו).


מידות מקובלות:
טנטו: אין מידה אחידה. לרוב 29 ס"מ.
ג`ו: אורך 127.6 ס"מ, קוטר 2.4 ס"מ
בוקן: אורך 101.5 ס"מ, משקל כ550 גר`

להזמנת כלי נשק איכותיים מחו"ל:
מזרני אימון (טטאמי)
משטח האימונים המקובל באייקידו הוא מזרן בטיחותי המגן עלינו מפני נפילות. קיימים שלושה סוגים עיקריים של מזרני אימון: מזרן גום-אויר, מזרני פאזל משתלבים, מזרני טטאמי. את מזרני הגום-אויר ואת מזרני הפאזל ניתן לרכוש דרך חנויות ספורט שונות בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה